Retour à l'école

Så var jag hemma från den första "skoldagen". Det var knappt 90 minuters skola. Jag kom cyklandes på min röda damcykel och såg Olivia & Felicia som jag inte sett på månader. Så vi pratade en stund medans jag kikade runt efter några från min klass. Och där ser jag Linnéa, Emma, Emilia på en bänk tillsammans med Sofia. Det var som att vi aldrig haft sommarlov. Mycket roligt var det att se alla frisyrbyten! Min fd mentor hade rakat av sig håret, andra hade solblekt hår och andra hade längre.

Nu går jag alltså i åttan. Det är nu det börjar känns det som. Till julen blir det betyg. Det känns lite ångestfullt. Tänk om jag är mycket sämre än jag tror. Hade jag fått bestämma så hade man fått betyg redan i sexan. Jag menar, om man har jättedåligt betyg i åttan så har man inte vidare mycket på sig att förbättra dem innan man ska söka gymnasium.

Nu ska jag sluta babbla och se om man kan få tag på någon lunch i det här huset.



Bild från i lördags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0