London, day three











ALLA BILDERNA ÄR TAGNA AV MIG OCH FÅR INTE KOPIERAS!

Lördag 11 dec 2010

Visst har ni sett den romantiska komedin Notting Hill från 1999 med Julia Roberts och Hugh Grant? Filmen utspelar sig i detta område i London så vi valde att spendera vår sista dag på semestern där. I filmen finns det en känd blå dörr, och den gick vi och letade efter längs Portobello Road. Igår var det en marknad där, så det var jättemycket folk överallt. Vi köpte crêpes med nutella, mums. Medans vi åt funderade vi på vart dörren kunde finnas någonstans. Efter att ha letat ett tag gick jag fram och frågade ett butiksträde om han visste vart "the famous blue door from the movie is". Till svar fick jag att den blå dörren inte finns. Gissa om jag kände mig blåst! Han måste ha tyckt att det var väldigt underhållande när den blåögda, svenska turisten undrade vart en dörr fanns. Men som ett kul minne så fotade jag en random blå dörr ändå. Jag sökte på IMDB och fick reda på att den blå dörren såldes på auktion och att den nu finns i Devon.
Efter ett par timmar i det fina och färgglada Notting Hill fikade vi på Starbucks (ljuvlig cappuccino!) och sen så var det dags att bege sig mot Heathrow.

Detta har varit en väldigt rolig semester och London är en stad som jag absolut vill besöka igen! Fina byggnader, bra shopping och trevliga människor. Helt enkelt awesome!

/Josefin

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter mysigt ;)



Undrar vem damen är som kollar in i kameran på ett kort, hehe?

2010-12-12 @ 18:27:13
URL: http://emmapemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0