Gamla musikidoler

Alla har vi varit små och haft någon typ av idol. Jag tänkte att jag skulle dela med mig av mina gamla favvisar från 90- och 00-talet. Nu kör vi innan jag ångrar mig, hehe.



Bildkälla

Britney Spears

Britney var min första och största idol när jag var ca 5 - 8 år gammal. Bilden ovan hade jag som stor affisch i mitt rum. Favoritlåten var I love rock n' roll.



Bildkälla Bildkälla

Idolerna

År 2004 var jag 8 år och då började Idol sändas på tv4. Daniel, Kishti, Claes och Peter Swartling satt i juryn. Programmet var något alldeles nytt och jämför man konceptet då med nu när de får åka på turnéer och allting så inser man att det inte var så coolt egentligen. Men då tyckte man det. Jag och en kompis tyckte att Darin var jättesöt (hahaha) och jag köpte Darins, Agnes och Sebastians skivor när de kom ut i butik. Dessa har jag slängt för längesen.


Bildkälla

Kelly Clarkson

År 2004 släpptes hitarna Behind these hazel eyes och Since u been gone med Kelly Clarkson. Jag tyckte då att hon var "tuff och cool" så jag köpte skivan (slängd idag). När jag gick i 3an så hade skolan en melodifestival och då ställde jag och några gamla kompisar upp med Since u been gone. Jag stod och mimade, hoppade och headbangade framför både klassen och föräldrar, haha.


Bildkälla

Justin Timberlake

För 3 år sen lyssnade jag mycket på killen här ovan. Jag tyckte att hans texter var väldigt personliga och att det var ett "fräckt sound". Han var väl min idol i 1/2-1 år.


BILD TAGEN AV MIG OCH FÅR INTE KOPIERAS

Efter att ha lyssnat på väldigt kommersiell och mainstream musik sen barnsben så hände något för 2-3 år sen. Jag blev väldigt trött på allt som spelades på radion och jag insåg att vi hade jättemycket bra musik hemma. Det var så här jag började lyssna på Håkan Hellström. Idag är mina stora idoler Håkan Hellström och Kent.

/Josefin

Kommentarer
Postat av: Emma Pemma Päron Pung

Hmm... Fina bilder där ovan (Y)

Hah, britney gick ju hem hos alla små tjejer ;D

GAHAH! DARIN!

2010-11-19 @ 19:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0