Bonjour tout le monde!



1 vecka utan Internet, det är inget jag rekommenderar för sådana som mig! Jag har som sagt flyttat till ett alldeles nybyggt hus och än så länge har vi ingen internetuppkoppling (grrr på er Telia!), detta är orsaken till min frånvaro. Huset däremot är något av det flottaste jag sett. Det är stort, vitt med rymliga ytor med ett väldigt fint ljus utifrån. Det ligger högt upp, så varje kväll ser vi solnedgången på ett enastående sätt.
Mitt eget rum är vitt med en ceriseblommig fondvägg, den ser ut som klätterväxter ungefär. Väldigt modern! Första natten i huset var jag lite nervös, men nu känner jag mig någorlunda hemmastadd. Och så är min närmsta granne en god vän till mig, så det känns tryggt.

Nå, vad har hänt i mitt spektakulära liv denna vecka då? Vardagarna har bestått av att göra läxor, nu har lärarna minsann vridit upp volymen. Inte till min stora glädje! Och nu i lördags var jag på höstterminens första tennisträning. Det kändes skönt att träna igen, och nu är Emilia äntligen med i min grupp också! Någon att sikta bollen på med andra ord, höhö. Skämt åsido, kul att hon är med i truppen.
Efter träningen följde hon med mig hem och vi hängde och hade kul. På kvällen så lagade pappa mumsig middag bestående av lammkött och pommes med bearnaisesås och sallad.
Igår var jag på IKEA med min styv/plast/bonus-mamma och min styv/plast/bonus-syster (kära barn har många namn). Jag köpte skolådor, ett överkast, en bordslampa och pärmar. Därefter åt vi 2 korvar vardera och eftersom IKEA har fri påfyllning på dricka drack jag en 3/4 liter läsk, för att till fullo utnyttja erbjudandet! 15 spänn gick lunchen på, hurra.

Idag har vi vart i Göteborg med klassen. Vi har ett grupparbete i SO där vi ska undersöka partierna inför valet. Jag har Moderaterna, så idag stod jag vid Moderaternas valstuga och intervjuade en riksdagsledamot (Cecilia Magnusson hette hon). Det var en bra intervju, men när jag skulle lyssna på den efteråt (vi spelade in) så var den borta! Den hade alltså inte spelats in. Först så blev jag bedrövad, men när jag sedan tänkte efter så hade hon sagt det som vi redan hade läst om på Internet. Tur det.

Jag kommer att kunna blogga denna vecka, så vi ses här! Right?
/Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0