När jag ser dig ser jag hur jag var


Bild tagen av mig
 
Igår kväll så satt jag och stickade, medans jag kollade på Halv åtta hos mig. När mannen som är kvällens värd är och handlar inför kvällen så tycker jag att mataffären ser väldigt bekant ut! Det visade sig vara Hemköp där jag bor! I bakgrunden såg jag också en tjej som har gått på min skola. Väldigt coolt enligt min mening!

Idag har varit en bra dag. Hade sovmorgon till kl 10, så det var en pigg och glad Josefin som kom till skolan idag. Hade en effektiv SO-lektion och sedan var det lunchdags. En duglig fiskgratäng var det som serverades.
Därefter var det gympa och vi övade på stafetter. Det var roligt, men ansträngande. Jag sprang 300 meter spurt mot klassens snabbaste kille, så ni förstår nog att jag var trött efteråt.
Till sist hade vi svenskalektion. Jag skrev på mitt tal, nu känns det som att jag vet vad jag gör för en gångs skull.
På vägen hem såg jag en polisbil och en brandbil inom 10 min. Det är ganska ovanligt i min ort. Jag bor en kvarts bilfärd från Göteborg. Här är det väldigt stillsamt och barnvänligt, men samtidigt får man sin dos av storstad när man åker dit.
Nu har jag gjort engelska- och franskaläxa och lyssnar på min spellista. Ikväll ska jag sticka, läsa i min bok och titta på televisionen.

Bonsoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0