Sista tennisträningen

..om cirka 1,5 timme. Jag bestämde mig för att sluta för några veckor sen och det känns vettigt. Jag började spela i nybörjargrupp hösten 09 och har gått kvar i princip samma grupp sen dess. Vi har bytt tränare 3 gånger. Förra vårterminen hade vi en jättebra tränare så jag blev väldigt förvånad när vi inte fick honom till hösten. Men jag fortsatte ändå. På senare tid har jag känt att jag inte har utvecklats så mycket teknikmässigt och den där känslan av att "Gud vilken rolig träning det var idag!" har försvunnit. Jag har egentligen aldrig strävat efter att bli nästa Robin Söderling eller att vinna Wimbledon men man vill ju fortfarande bli bättre.

Trots att jag har en av mina bästa vänner plus min granne som jag också är god vän med så känns det som att det är dags att tacka för mig. Nu har jag dessutom tränat på Friskis & Svettis i en månad (på måndag) och det trivs jag jättebra med. Så det är därför jag har valt att sluta. Men det behöver ju inte betyda att det är sista gången jag tar fram min racket.

/Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0