När du borde gått och lagt dig men valde att blogga istället..

Foto:Sofie Carlsson/SR
Bild från Musikhjälpen
Lovar att detta är sista gången i år jag tjatar om Musikhjälpen. Men 18 miljoner?!?! Det är sjukt stort och jag är så lycklig över hur fina vi kan vara i Sverige. När Jason, Kodjo och Gina fick komma ut och möttes av folkets jubel blev jag så rörd. Det kom faktiskt ett par tårar. Att Furuhällsskolan, inte långt ifrån mig, bidragit med så mycket som 15 000 är så fint. Jag har lyssnat i princip hela veckan och det har hänt så häftiga saker. Som när Sue Edwards läste upp ett meddelande från Kofi Annan. Nu är det plötsligt som vanligt i P3 och inte längre kan man åka in till glasburen och se dem live. Dessa tre härliga människor, framför allt Jason har varit så roliga att lyssna på. Vet inte riktigt vad jag ville få sagt med det här inlägget men jag är bara förvånad över hur stor påverkan det har fått mig under veckan och hur bra det känns att ha varit med. Och det är okej att de inte spelade The Sound Of Silence med Simon & Garfunkel, som jag önskat mig. Jag är tacksam ändå.
Ikväll har vi firat "lilla julafton" och mamma hade gjort ett lite nyttigare, fräschare och framför allt godare julbord än vad man får i t.ex. skolan. Sen öppnade vi paket och jag har redan den 18 fått så fina julklappar. Jag orkar verkligen inte ta kort så ni får helt enkelt lita på mig. Det var örhängen, en karamellskål, en fin tröja, en snygg klänning, vantar, SF-presentkort, pengar, två modetidningar, choklad, ett par flanellshorts, pengar och kanske något mer som jag glömt. Tack finaste mamma, som fick en cool tvättmedelsburk och en egengjord bok/fotoalbum av moi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0