They made a statue of us and put it on a mountain top

Tänkte berätta om min fredag på stan med den alltid lika härliga, fina vännen Felicia, aka Foff. Vi kikade runt lite på rean, men det var nog mest för att ha någonstans att ta vägen medan vi pratade och skrattade. Framtidsplaner och citat från Greveholm blev det mycket av. Jag haffade en musiktidning med Timbuktu på omslaget inne på Weekday, lycka. Sen mot Biopalatset där vi försökte välja film, men då utbudet var lite knapert fick vi ta oss en funderare. Så vi knödde in oss på Espresso House och jag lyxade till det med söderte och grillad kycklingmozzarellaruccolapestosurdegsbrödmacka, medan Foff tog kaffe med påtår. Det var himla gott. Åter till bion, där vi i all hast valde film. Skojade länge om att se Stig Helmer story, och nu i efterhand hade det nog varit ett bättre val. Vi såg Martha Marcy May Marlene, som verkligen inte var någon höjdare. Usch och blä, orkar inte ens skriva vad den handlar om. Den var bara så hemsk och eländig. Det blev lite av en moodkiller men det var i alla fall en väldigt rolig och trevlig dag på ett par av Göteborgs gator.
Trots att jag sett tre nyårsprogram nu på kväll kan jag inte fatta att det imorgon är år 2011:s sista dag...

Kommentarer
Postat av: felicia

Det var en underbar dag! :D Gott nytt år!

2011-12-31 @ 12:18:33
URL: http://tarvligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0