Jag kommer sen


Glömde mitt exemplar hos fader så fick sno en google-bild. På julaftonsmorgonen läste jag ut boken ovan. Boken handlar om den fruktansvärda branden i Backaplan 1998. Anne-Britt Söderberg förlorade då sin dotter Johanna och boken är skriven ur hennes perspektiv. Hur hon sörjer, vad som sker i familjen och hur hon så småningom reser sig. I grund och botten är det här en bra bok, förstås väldigt gripande, men som fångar läsaren. Dock blir det inte så objektivt när man bara får läsa Anne-Britts syn på saken, jag hade gärna läst historier från andra familjer. Men jag förstår att den här boken är ett bra stöd för andra drabbade. Boken är bra, men hade kunnat vara bättre ur en mer objektiv synvinkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0