Bababa


Vinter vid tjärnet © Gula Tulpaner .

Och så drog skolan igång igen! Efter en mycket god nattssömn steg jag upp kl 7. Vid 8.30 gick jag till skolan. Gick? Snarare gled jag. Det fanns inte en enda trottoar som inte var helt täckt av is och snörester. Jag går lika snabbt som tant Agda, 82. Men jag kom fram, och kl 9 var det samling i klassrummet där våra kära mentorer delade ut nya block, sudd och pennor. Madde var glad att se oss som vanligt! Sen så stod musik på schemat och det var inte ett kärt återseende. Vi har olika perioder så nu har jag inte haft musik sen förra vårterminen. 2 timmars musiklektion om rockens historia är inte så nice. Speciellt när man som jag inte är ett dugg musikalisk. Men sen var det dags för bambalunch och där praktiskt taget slängde vi oss korv stoganoffen. Gott! På mattelektionen skulle vi spela sänka skepp, vilket jag aldrig gjort, och nu skulle vi dessutom göra det i någon mer avancerad variant. Jag förstod inte särskilt mycket och Nathalie satt mest och garvade medans jag sa några siffror hit och dit. Tur att Birgitta inte lade märke till mig. Därefter var det en lång, tråkig franskalektion om hur man böjer adjektiv. Jag tycker om franskaämnet, men just adjektivens böjning och placering är inte så upplyftande. Till sist, spanskalektionen.

När jag kom hem från skolan (promenerade med musik i iPoden, nice!) var jag så trött att jag kastade mig på soffan och såg en På spåret-repris. Sen så lagade jag middag, idag chili med tortilla. Mycket gott och uppskattat!
Nu ser jag och mamsen på Bygglov, skall lägga mig kl 22. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0