Dagstur till Fjällbacka








Som ni kan ana av rubriken var jag inte hemma igår, utan på utflykt med mamsen. Vi rullade in i Fjällbacka vid halv två och där var vi hela eftermiddagen. Jösses så fin och mysig by! Är helt tagen. Vi strosade i ljuvliga små butiker (kunde inte motstå en Saint Tropez-blus på 50%), åt skaldjurssallad och fisksoppa på Skafferiet, promenerade bort till Badholmen (inget bad för mig!), tog en glass på Ingrid Bergmans torg och självklart gick vi upp till Kungsklyftan som delar Vetteberget. Väldigt läckert! Självklart var det massvis av turister som ville upptäcka Camilla Läckberg-land. Man kunde gå en guidad tur i hennes fotspår, vilket måste vara poppis. Själv så läser jag hennes fjärde bok, Olycksfågeln, just nu. Är ni på Västkusten tycker jag att ni skall åka till Fjällbacka, det är omåttligt vackert och den perfekta sommarorten. Det tar 1,5 timme att åka från Göteborg. Jag blev så inspirerad av visiten att jag håller på att skriva en liten novell om't.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Fjällbacka är så fint ja och vilka fina bilder du valde ut. puss mamma

2011-08-01 @ 08:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0