Änglamakerskan



Läckbergs senaste bok handlar om ett försvinnande år 1974. På påskafton är det uppdukat för lunch när en familj försvinner spårlöst. Kvar finns en liten flicka, Ebba. Ebba återvänder till Fjällbacka som vuxen och en rad händelser inträffar. Patrik Hedström löser fallet med sin fru, författaren Erica Falck som ständigt lägger näsan i blöt.

Jag blev ganska besviken på den här boken. Den håller ett rätt lågt tempo och handlingen var väldigt trist. De historiska bitarna var bra, men överflödiga för själva intrigen. Änglamakerskan är en av de sämre som Camilla Läckberg har skrivit enligt mig.

Ikväll påbörjar jag Brott och straff.

Kommentarer
Postat av: felicia

Tråkigt att boken inte levde upp till dina förväntningar.. Hoppas du gillar Brott & Straff bättre, det är ju en av mina favoritböcker :D

2011-11-19 @ 16:31:59
URL: http://tarvligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0