It's hard to dance with the devil on your back



Gårdagen startades med ett träningspass på Friskis. Jag visste inte riktigt vad det var men enligt beskrivningen "inget du vill missa". Och HIT kunde ju antingen vara något med boxning eller kanske dans till hits? Men inte då! HIT står för Högintensiv träning. När ledaren sa att det var "Friskis tuffaste pass" fick jag lite smått ångest! Det var verkligen ingen barnlek och alla där var mycket bättre än mig. Det var kettlebells, käppar, vikter, dips, armhävningar, sit-ups, bergsklättaren, björnen etc. Träningsvärken idag talar sitt tydliga språk. Sen fikade vi hos farmor. Det är alltid så mysigt att kolla i gamla fotoalbum tillsammans. Hemma igen träffade jag Alice, min grannkompis, och vi gick en lång promenad. Vi har vart så dåliga på att höra av oss så det fanns en hel del att prata om. Jättetrevligt var det! När jag precis kommit innanför dörren ser jag att Felicia skickat sms och hon var minsann också ute och promenerade. Så jag mötte henne och vi gick ner till tjärnet där vi pratade på en bänk tills vi trodde vi skulle frysa ihjäl. Vi har inte heller hörts av så mycket så tiden bara drog iväg. Plötsligt var klockan sju och då gick jag hem och lagade middag med pappa. Oxfile med morotspure, rotfrukter i ugn, trattkantareller och sallad. Jag behöver knappast skriva det var utsökt. Vi såg senaste Pirates of the Caribbean och den var ganska dålig. Ingen Pirates utan Keira och Orlando! Handlingen var rätt trist och jag somnade lite...

Denna söndag lär också bli produktiv. Snart skall det inhandlas lite nödvändigt, som gummistövlar och träningstights, i stan och i eftermiddag skall jag på dubbelstep.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0