Kassándra, Halkidiki, Greece









Jag har alltså varit i Kriopigi i en vecka. Kriopigi är en rätt så liten ort på Kassandra, som är en av de tre öar som bildar Halkidiki. Det ser lite ut som en treudd. Jag åkte med pappafamiljen och vi har haft det väldigt bra. Temperaturen har legat runt 25 grader och sol nästan hela tiden. En dag har bestått av att äta frukost (stor buffé, med pannkakor, omelett osv.), spela tennis, sola och bada på stranden, äta lunch, sol och bad, middag och läggdags. Vi har också åkt trampbåt, plockat stenar på strandkanten och allt annat som hör solsemestern till. Jag har läst ut två böcker; Män som hatar kvinnor och Jane Eyre. Båda mycket bra, på olika sätt. Som det är i medelhavsländer är det många herrelösa hundar och katter. En hund på hotellet trivdes mycket bra i vårt sällskap, dock klappade vi honom inte for obvious reasons.

Hotellet var väldigt bra och levde upp till sina fyra stjärnor. Det finns inte mycket att klaga på förutom att de lade dill i tzatzikin. Och läget var vackert med det turkosblåa havet rätt framför ögonen på en. Grekland är nog det vackraste land jag varit i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0