Det gångna året 2011, del 2

JULI

Åh, sommar. Juli var verkligen en underbar månad (förutom det hemska på Utöya, förstås). Vi var i Köpenhamn när regnet vräkte ner, en helg jag sent glömmer. Emma et moi var på allsång och det bästa måste ändå ha varit när Swingfly rörde min hand, haha. Dagarna spenderades i sol och det blev ett dopp då och då. Parken vid vallgraven var full av folk. Ville man ifrån stan, som jag och Emma en dag, kunde man åka ut till ett vackert Saltholmen. Eller så kunde man åka iväg till mormor i Norrland i en knapp vecka. När jag kommit hem åkte jag till Barnsjön med Felicia & Sofie, och badade i det kalla vattnet medan familjen bredvid grillade för fullt. Efter att ha läst en massa Läckberg-böcker for jag och mamma till Fjällbacka och hade en jättefin dag.





AUGUSTI
Inledde månaden med semester i Skåne. Vi började nästan varje härlig dag med tennis på utebana. Det finaste minnet är från en ljummen kväll när jag satt på bryggan och skrev medan Mathilda och Elliot fiskade. Lite prettovarning på det där men så var det. En annan dag spenderades med Foff i Slottsskogen och det riggades inför Way Out West (kanske ska jag dit i år?!). Det blev en utflykt till Marstrand med mor och sen var det dags för Kulturkalaset i stan sista veckan på lovet. Såg Oskar Linnros på Liseberg med Emilia. På onsdagen var jag och Foff inne till sena kvällen, åt langos och churros och dansade till Eldkvarn och Arash. Sista dagen på lovet var jag, Foff och Sofie på Rix Fm Festival vilket traditionsenligt bjöd mest på Ramsells, Danny etc. Dagen efter började jag 9:an. I övrigt så sprang jag I Form-loppet i Slottsskogen med Mathilda & Viktoria, och Foff fyllde 18 år.




SEPTEMBER

En helt vanlig söndag i september var det sommarvärme och den spenderades på Göteborgs gator. Foff och Frida var hemma hos mig en lördag och vi hade en jättemysig och trevlig kväll. Den 16 spelade Håkan på Liseberg och det var självklart jättebra. Bokmässan stod på schemat och det var fullt av kändisar och kulturella människor. Jag fick prata lite kort med Camilla Läckberg och Martina Haag i alla fall. Men det bästa i september var resan till Halkidiki i Grekland. Det var jättefint, varmt och gött.



OKTOBER

Kom hem från Grekland till ett höstigt Sverige, oktober är en av de bästa månaderna på året. Jag praoade på Åhlens café vilket var lite av en besvikelse eftersom jag inte fick något extrajobb som de sagt. Men jag kanske inte var tillräckligt tydlig. Efter sista dagen på praon tog jag en fredagsfika i Haga med Emma, Emilia och Sofia. Den 21 fyllde jag 15 år och det var en fin födelsedag. Dagen efter blev jag överraskad med bio och trerätters av mina kära vänner. Oförglömligt. En eftermiddag var jag och Emma i Trädgårdsföreningen och dokumenterade hösten. För mig och far blev det också ett besök på Bengans cd-rea, heja Glasvegas och Jens Lekman!


NOVEMBER

I november hade löven fallit ner på marken, men inte deppade jag för det. Hade ett jättetrevligt höstlov med träning, promenader, filmkväll och besök i stan med olika kompisar. Med Emma och Emilia blev det ett besök i Botaniska trädgården och med Felicia, Frida och Sofie bio och fika. Vi sprang 1 mil med skolan och jag stukade foten rätt ordentligt, men den blev återställd på ett par veckor. Jag och mamma var på julmarknad en söndag och fick inspiration. Jag var på öppet hus på Sigrid Rudebeck och Ingrid Segerstedt. Spanade in julskyltningen på NK och så blev det Breaking Dawn.

DECEMBER

Det blev en grön december, inte mig emot. Dock blev det himla mycket regn och blåst. Jag var på öppet hus på Schillerska och samma helg bakade jag saffransskorpor och gjorde hallontryfflar. En ledig dag köpte jag julklappar i stan. På lucia hade vi luciatåg i skolan (några få i min klass var med, inte jag) och åkte 1 mil skridskor på Ruddalen. Vecka 50 lyssnade jag nästan alla dygnets vakna timmar på Musikhjälpen i P3, och näst sista dagen stod jag och Felicia utanför glasburen. Den 18 var det lilla julafton med "mammafamiljen", den 22 med mes amies. Annars var det vanligt julstök och julhelgen firades i Skåne. Nyår med Emma.

Hmm, blev inte så himla fint det här men det får duga. Ett bra år för mig personligen, dock har det hänt mycket hemskt i världen år 2011 (Utöya, krigen i arabvärlden etc.).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0