Det gångna året 2011, del 1



JANUARI

Ingen särskilt händelserik månad. På slutet av jullovet umgicks jag mycket med mina styvsyskon, vi var på Universeum och på Åby simhall. Vi hade trettondagsfest hemma med ett riktigt snökaos. Var med kompisar, tränade, promenerade i snön etc.





FEBRUARI

I februari hände det faktiskt en del. En hel drös vänner fyllde år, Emma firades med middag på Jensens Böfhus och Emilia med hemmaspa. I mitten av månaden var det sportlov och då blev det en hel del besök i stan med kompisar. Såg King's Speech på bio med Felicia och Sofie. Det blev promenader med Alice och så var jag på författarfrukost med Helena von Zweigbergk. Jag praoade på Furetti (skobutik på Södra Larmgatan) i 2 veckor vilket var både slitsamt, intressant och kul. Saknar att promenera i Vasa och Haga på lunchrasten.



MARS

Jag köpte träningskort på Friskis & Svettis, efter att ha blivit alldeles till mig efter ett Zumbapass. Började testa olika pass som afrodans och jympa. Nästan ett år senare är det fortfarande lika kul att träna. Annars så rullade
mars på som vanligt. Bilden är från en solig promenad runt sjön i vårvärme med Alice.




APRIL

I april kom våren med stormsteg. Jag spelade min sista tennisträning, och även om jag ibland saknar sporten i sig så saknar jag inte klubben och allt annat. Vi hade påsklov och då gjorde jag en hel del. Färgade tillbaka min naturliga hårfärg, var i stan och picknickade vid vallgraven, träffade kompisar, tog en utflykt till Slottsskogen med mamma och fikade vid tjärnet. Ett par dagar kunde man ha shorts på sig. I slutet av månaden var familjen i Skåne för att fira min plastmosters examen.



MAJ

En riktigt fin och överlag ganska varm månad. Det blev mycket solande på altanen. En tisdag var vi lediga och då sov Emma och Emilia över. Jag och Felicia var på en trevlig och nära Moneybrother-spelning på Liseberg. En vecka senare var jag och tjejerna, tillsammans med typ hela stan, på Veronica Maggio. Det var riktigt bra! Min far och styvmor sprang Göteborgsvarvet och jag stod vid Eriksberg och hejade. Stod nästan längst fram på Danny med tjejerna. Dessutom fyllde min bror, mamma, farmor och mammas särbo år.




JUNI

Utflykter, konserter på Liseberg, Håkan i Slottsskogen, minnesvärd skolavslutning, stan med vänner, sol, midsommar spenderad framför massa filmer och massa annat.
Juli - december kommer upp i veckan.


Kommentarer
Postat av: felicia

Åh, vad fina minnen vi har tillsammans från 2011! :D

2012-01-01 @ 22:02:05
URL: http://tarvligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0