Regndroppar faller som tårarna gör

Igår var jag som sagt med mina vänner Emma och Emilia. Det var helt underbart att ses igen, efter så lång tid. Vi pratade i flera timmar och bara tog igen allt som hänt sedan sist. På kvällen såg jag på Shutter Island. Jag tyckte den var väldigt spännande, men den var lite väl svår för min smak. Det blev verkligen en helomvändning mot slutet. Absolut sevärd!

Idag vaknade jag av ett stort skyfall utanför mitt fönster. Jag tycker det är mysigt med regn, men man skulle ju faktiskt önska några fler soltimmar nu innan skolan börjar (bara 10 dagar kvar!).
Just nu lyssnar jag på Ted Gärdestad och lite Hello Saferide, snart ska jag åka till farmor och hälsa på en stund. Ikväll ska min pappa och styvmamma på teater på Gunnebo. Jag, min bror och mina styvsyskon ska vara hemma och ha det klassiska fredagsmyset.

Glöm inte paraplyet idag!
/Josefin


Bild tagen av mig, maj - 10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0