Come on and save my soul


Bild tagen av mig

Fredag är världens mest älskvärda dag. Den där sista lektionen för veckan och det bara ilar i kroppen av känslan att man snart får gå hem och ha helg. Ledighet, inga läxor (om man har tur) och mys. Finns inget bättre!

Igår var jag i staden med världens bästa Emma. Vi var på jakt efter praoplatser, eftersom att vi ska praoa v 8-9 nästa år. Vi hade planerat att praoa på klädbutik, och vi gick till ungefär alla som finns i hela Göteborg känns det som. Jag vet inte hur många gånger vi fick svaren "Nej tyvärr", "Ni är för unga" eller "Vi tar  bara emot gymnasieelever".
På Gina Tricot ville de att man skulle skriva ett personligt brev och lämna in ett CV. Jag är snart 14 år, jag har inga arbetsmeriter och har inte fått betyg än, så hur tänkte ni nu?
Jag må låta negativ, men jag är förvånad över hur många som inte tar emot praoelever. Vi erbjuder gratis hjälp som underlättar på era arbetsplatser, och hur ska vi kunna komma in på arbetsmarknaden i framtiden om vi inte vet hur allt går till?
Vi fick i alla fall gått mycket, och så tog vi en fika på Espresso House också. Alltid fint med kvalitetstid med sin bästa vän.

Vad ska jag göra i helgen då? Jag skall ha tennisträning, mysa, göra lite läxor och kanske gå stavgång också. Jag vet inte om jag har skrivit det, men det är min nya favorit-träningsform! Vi har fått testa det på gympan, och det är så kul! Jag tycker inte om att jogga och att bara promenera vanligt kan vara lite trist, så stavgång är perfekt för mig.

Ha nu en underbar fredagskväll i höstrusket!
/Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0