Bokmässan 2010


Pia Hagmar (Dalslandsdeckarna)
denise rudberg
Denise Rudberg
mia törnblom
Mia Törnblom
charlie & mathias
Charlie Söderberg & Mathias Andersson

Igår så dök jag upp hemma hos Sofie & Felicia vid 17-snåret. Vi åt en utsökt och efterlängtad middag, och sedan så tittade vi på en dvd full av godbitar från Idolåren 04-09. Tänk så många som man bara glömmer bort! Lars Eriksson, Daniel Karlsson, Christoffer Hiding, Sebastian Karlsson m.fl... Det var också roligt att se den gamla juryn med Kishti Tomita i spetsen. Som jag och Foff ofta poängterade, det var bättre förr!

Idag så var vi ganska alerta på morgonen, och kl 11 var vi inne i Göteborg för ett besök på Bokmässan. Redan efter ett par minuter såg vi den första kändisen. Jag skriver en lista över alla kändisar vi sett längst ner i detta inlägget, för det var väldigt många vi såg.
Vi vandrade runt därinne och till slut började man (med betoning på började) hitta någorlunda bra. Vi satte oss vid en liten scen där Denise Rudberg intervjuades för hennes nya ungdomsbok, men jag gav mig ganska snabbt därifrån då Mia Törnblom intervjuades längre bort. Mycket mer lockande! Mia var lika sprudlande och härlig som vanligt, och efteråt så vågade vi oss fram och frågade om hon kunde tänka sig att ställa upp på bild. Det kunde hon, och hon log stort in i kameran. Hennes glädje och energi smittar verkligen av sig, så inga falska leenden här inte! Hon var precis lika trevlig som jag trodde att hon skulle vara.
Snart så blev vi hungriga och gick bort mot Scandinavium för en lunch på McDonalds. Det satt som en smäck och sen så gick vi tillbaka in på mässan. Mot eftermiddagen var Felicia tvungen att åka hem, tråkigt men inget att göra åt. Jag och Sofie stannade kvar och gick mot V-hallen där Håkan Hellström skulle ha någon form av seminarium ihop med Filip Hammar & Fredrik Wikingson. Tyvärr så var det fullt så vi fick inte komma in. Jag blev väldigt besviken, arg och ledsen. Mest på arrangörerna, som tydligen inte tänkte på hur många fans Håkan har.
Sedan så kom mamma och hämtade mig och nu på eftermiddagen borde jag egentligen ha läst lite läxor, men jag var så otroligt trött så jag skulle nog inte ha varit så effektiv ändå. Det får bli till att plugga ikväll och imorgon istället.

Alla kändisar vi såg idag

Henrik Schyffert
Denise Rudberg
Ola Lindholm
Mia Törnblom
Morgan Alling
Jonas Jonasson
Martina Haag
Katerina Janouch
Dick Harrison
Blossom Tainton
Carin Hjulström
Babben Larsson
Charlie Söderberg & Mathias Andersson
Johan Unenge
Johanna Lindbäck
Pia Hagmar
Nils Petter Sundgren
Björn Hellberg
Kjell Eriksson

Till slut... Jag såg att Egoina vann Årets blogg på VR Blog Awards igår! Jag blev otroligt glad, finally it's your turn to shine! Som trogen läsare sen ett år tillbaka röstade jag på dig 4 gånger. Och det gav ju som tur var resultat! Så ett stort grattis till dig!

/Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0