Camilla Läckberg



Camilla Läckberg behöver knappast någon närmare presentation. Från civilekonom till en av Sveriges mest lästa författare. Sommaren som gått har jag läst alla hennes böcker, från Isprinsessan till Fyrvaktaren. Nästa bok, Änglamakerskan, kommer ut i september! Man läser inte sju böcker av samma författare i onödan så ni förstår att jag verkligen gillar böckerna. För att vara kriminalromaner är de precis lagom ruggiga och de innehåller också mycket vardag, en gnutta humor och beskrivningar av Fjällbacka. Jag och mamma åkte ju dit på utflykt för en månad sen och det var verkligen över förväntan. Efter att bara vart där en gång så känner man till de flesta ställen som är med i böckerna. Det känns roligare att läsa när man vet hur platserna ser ut. Mina favoriter i serien är Isprinsessan, Stenhuggaren och Fyrvaktaren. Läs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0