16-årsmiddag för Emma


(Lade till och med ut en bild på mig! Inte ofta det händer. Kanske håller på att krypa ur mitt skal?)
Mon amie, mi amiga, my friend, min vän Emma fyllde 16 bast i lördags! Självklart kunde detta inte få gå obemärkt. så Emilia och Sofia kom hem till mig på eftermiddagen. Vi förberedde en trerätters middag (med välkomstdrink a la Maria Montazami och allt!) som avnjöts när Emma anlände kl 17.20, aningen sen. Allt blev jättegott och vi kände oss som riktiga masterchefs. Bäst var kanske efterrätten; vit chokladmousse med tropisk fruktsallad. Vattnas i munnen när jag tänker på den. För att inte glömma Emmas presenter; en smoothiebok, en ögonfransböjare, en babyliten väckarklocka och ett jättesnyggt iPhone-skal. Vi såg på TV4s underhållningsprogram och sen blev det ett minimarathon med Solsidan. Innan vi somnade låg vi och pratade, alla nerbäddade med täcken och kuddar. Hela kvällen bestod egentligen av bra samtal, mer eller mindre allvarliga. Nanade till halv nio imorse, åt mackor och drack te till frukost och sen åkte alla hem. Jag är så stolt och så glad över att ha vänner som er, all min kärlek.
Nu lyssnar jag på musiken från Amelie och längtar till morgondagen. Borde lägga mig tidigt så den kommer fortare.

Kommentarer
Postat av: Emma C

2012-02-14 @ 12:30:39
URL: http://emmapemma.blogg.se/
Postat av: Emma C

tack så hemskt mycket, igen! :D Jag är så stolt över er också!

2012-02-14 @ 12:31:25
URL: http://emmapemma.blogg.se/
Postat av: Emilia

All min kärlek till dig också 

2012-02-14 @ 13:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0