Fredag med fika, flanerande och film


Tänkte berätta lite om vad jag haft för mig sen sist. I fredags rusade jag (krydd) från spanskan till den fullproppade bussen mot stan. Vid Kungsportsplatsen stod min fina vän Felicia som alltid ger mig ett leende på läpparna. Vi tog en snabb kik på bokrean och jagade rätt på ett café att ta en redig fredagsfika på. Valet föll på Fröken Olsson och efter några minuters stök i kassan slog vi oss ner med "a bulle and a cup of coffee". Där satt vi ett bra tag innan vi gick in och ut ur Kungsgatans butiker. På kvällningen såg vi En gång i Phuket på bio och den överraskade mig positivt, rolig och trevlig film. Sen åkte vi båda hem med fem riktiga höjdartimmar i bagaget.
Igår, lördag, var jag och pappa i stan och köpte lite småtjafs (typ en cykellampa och en liten ordbok). Sen åt vi kanelbullar hemma hos farmor och hemma igen lagade jag "Flygande Jakob" till middag, utsökt. Andra chansen var rätt menlös så vi såg filmen Drive med Ryan Gosling i huvudrollen, och den var inte så inspirerande den heller. Vaknade tidigt i morse och läste Lilla stjärna, vill mest ha den utläst. Nu tänkte jag sätta gång med lite roliga läxor som tillsatser (hemkunskap), fysik och franska. Borde skriva ett CV om jag hinner, Ha ett bra slut på helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0