The strength of a will and a cause

Vet knappt vad jag ska skriva men här kommer ett blogginlägg. Om ni missat det så är det måndag idag vilket betyder skola och andra lustigheter. Vi läser om hinduismen och buddhismen i SO:n (för typ femtioelfte gången) och såg en film om de oberörbara (de som inte tillhör något kast). Jag kände verkligen medlidande för dessa människor och kan inte förstå att folk blir behandla som slavar i vår tid. Det jag skulle komma till var att jag hade en rätt stor klump i magen efteråt och när vi åt lunch i bamba så tänkte jag verkligen på hur tacksam jag måste vara över det jag har. Visst, maten kanske inte alltid smakar gudomligt men vi äter tre mål om dagen och inte bara 1/2 kilo ris som vi måste dela med fem andra personer. Nog med predikan. Har spenderat min eftermiddag och kväll med att skriva ut kopior av mitt CV, slötitta på tv, äta och sånt. Mucho interessante. Imorgon skall jag in till stan på förmiddagen och stöka lite. Sen blir det plugg, träning och egentid. Nu skall jag snart sova men måste först lyssna på låtar från Drive och (500) Days of Summer så jag kan drömma om Ryan Gosling eller Joseph Gordon-Levitt inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0