London, day two













ALLA BILDER ÄR TAGNA AV MIG FÅR INTE KOPIERAS!

Fredag 10 dec 2010

Efter en god nattssömn och en nästan lika smakfull frukost (toast+sylt=not good) bestämde vi oss för att se vad London hade för shoppingutbud. Vi åkte underground till Knightsbridge där ett av världens största varuhus Harrods ligger. Och det var precis lika lyxigt som man kunde tänka sig, man vågade inte ta på någonting. Fast jag måste säga att en del saker var skrattretande dyra, som en jättestor gosedjursflodhäst för 995 pund! Man undrar om de faktiskt får sålt allting. Efter Harrods så var vi på Bond Street, Burlington Gardens, Regent Street och Oxford Street för att nämna några. Inne på Abercrombie & Fitch såg all personal ut som modeller och killar gick runt med bar överkropp medans några andra i personalen (med kläder på) stod och dansade på andra våningen. Hela parfymen doftade av deras unisexparfym, som enligt mig är mer av en god herrdoft. När vi skulle dit kände vi doften från 200 m, haha. Men väldigt fina kläder finns det där!
Några av oss var inne på den gigantiska leksaksaffären Hamley's. Dock inte jag, som fick en jättesnygg, svart kavaj på Zara i juleklapp.
Vi åt lunch på en pub vid inte långt ifrån Regent Street och sen begav vi oss ut i vimlet igen. Jag hade hört så mycket bra om Primark på Oxford Street, så jag rusade dit. Det var helt knökfullt och jag blev lite besviken på utbudet. Jag var inte där så länge, men de kläder jag hann se såg lika billiga ut som de kostade.
På kvällen åt vi på en kinesisk restaurang i Soho, och sen slappade vi på hotellet. Då såg vi att det finns en engelsk version av Halv åtta hos mig som hette Come dine with me. Men det här var inte alls lika bra. Gästerna var otrevliga mot varandra, spottade ut maten och gav riktigt låga poäng.
Det var en väldigt rolig fredag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0