Il niege beaucoup aujourd'hui

Hejsan! Jag hade inte tid med att sitta vid datorn igår, så därav bristen på uppdatering. Den här veckan ser ut att bli lite rörig, så jag skall försöka testa det här med tidsinställda inlägg så att det ändå finns något att läsa.
Igår var det ju första dagen i skolan efter höstlovet. Inte för att vi hade varit ifrån varandra superlänge, men det var ändå kul att träffa klassen igen. Detta är internt men det hände en så himla kul grej på engelskan. Vi kollade på film (About a boy) och så kommer det fram en bild på kattungar i bild. Då utbrister William (HÖGT): Kitties!!!
Alla vänder sig om och tittar, och så säger engelskaläraren (som är bäst i världen), "Ja, de var söta!". Kanske inte så roligt för utomstående, men var bara tvungen att skriva det hehe...

Idag har det snöat, snöat, och snöat ännu lite till. Usch, det är inte ett dugg uppskattat! Snön får gärna hålla sig så långt borta från mig som möjligt. Den får lov att vara i skidbacken men ingen annanstans. Förstått?
Vi dansade på franskan och hade skriftligt prov i spanska bl.a. Det gick ganska bra, första spanskaprovet. Men jag kan ju inte säga att språkkunskaperna är särskilt breda, utan väldigt grundläggande.
När jag kom hem såg jag att min granne satt ensam utanför dörren till sitt hus och pratade i telefon. Det visade sig att hon var utelåst och att ingen var hemma, så jag räddade henne och bjöd in henne på en kopp te och så pluggade vi medans vi pratade om allt möjligt. Det var ett trevligt avslut på dagen.

Nu skall jag ha en riktigt lugn kväll. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0