Morgonsoffan



Hur många av er är det som minns humorserien Morgonsoffan? Själv så var jag en trogen tittare!
Programmet var en parodi på Gomorron Sverige och andra morgonprogram, och det sändes år 2008 på SVT1. Programledare var David Batra och Petra Mede. David föreställde en typisk "mysgubbe" och Petra en mer strikt kvinna.
Många kända komiker var med i programmet. Björn Gustafsson spelade den sura huskocken Pierre, som lagade de enklaste av maträtter. Björn spelade också den nervösa ungdomsreporten Benjamin, som varje vecka provade något nytt. Johan Glans spelade den panka Maakus som varje vecka delade med sig av sina bästa spartips. 
Ett av de mest kända inslagen i programmet måste vara Nightvision. Karsten Torebjer, spelad av Patrik Larsson, är ett danskt "psychic medium" som kommer i kontakt med det okända. Han blir ofta ifrågasatt i sina metoder.

Jag och mina kompisar Olivia & Felicia följde programmet flitigt och enligt mig var Morgonsoffan ett kapitel i svensk humorteves historia. Trots att det gick under bara 1 år så minns jag det än idag. Här nedan kommer det bästa från programmet.





Kommentarer
Postat av: feliicia

hahahahhaha kul att du nämner det!! sjuukt kul va det :D

2010-10-10 @ 02:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0