River en vacker dröm



Hej bloggen! Jag kommer med goda nyheter, nästa får jag förhoppningsvis Internet hos pappa! Då slipper vi dessa tråkiga avbrott som det har varit nu.
Idag har jag studiedag så det är därför jag är hemma. Jag har dock räknat matte och gjort läxorna i spanska och franska, så lite plugg har det blivit. Nu när jag tänker efter så har jag räknat matte hela helgen i brist på annat att göra...

Igår fyllde pappa år! Av mig och min storebror fick han en pocket bok (Hundraåringen) och en påse Ahlgrens bilar. Och sedan bjöd vi farmor på fika i form av en hallonpaj (ni vet den där tv-reklamen för Ekströms när de ska få det att se ut som att de slitit med en smulpaj, när de i själva verket bara hällt på bär och smulor).
Sen så såg vi en jättedålig film som hette Kick-Ass. Om ni inte vill förlora 2 dyrbara timmar av ert liv, se den inte.

Denna veckan har det hänt 2 stora hurra-nyheter i musikvärlden! 1. Håkan Hellström har släppt två låtar från sin kommande skiva 2 steg från paradise. Saknade te havs och River en vacker dröm. Den sistnämnda är bara fullkomligt underbar! Längtar längtar längtar till 6 november, då jag ska på hans konsert i Scandinavium.
2. Säkert!s skiva Facit har släppts. Har inte bildat en riktig uppfattning om den, men spåret Isarna är grym!

Det var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0