Man kan inte sätta heder som inte finns på spel


Bild tagen av William

Hej käraste blogg! Igår var ingen bra dag på bloggfronten, och på alla andra fronter också så det är förklaringen till min tillfälliga frånvaro.
Denna onsdag har varit oerhört bra må jag säga. Inleddes med svenskalektion, då jag satt och skrev manus till mitt tal. Mitt tal kommer att handla om varför vi skulle behöva mer idrott i skolan, och då tas ämnen som övervikt och fetmarelaterade sjukdomar också upp. Tanken är att jag ska försöka skaka om klassen och ge en tankeställare, som jag själv även skulle behöva ibland.
Därefter var det NO-lektion och då har vi grupparbete. Vi jobbar med ekologi just nu, projektet är att undersöka ett ekosystem. Jag jobbar tillsammans med William och vi undersöker en liten damm i Wendelsbergsparken. Så vi cyklade dit och fotograferade en massa svampar, växter och träd. Det är så himla vackert i naturen just nu, när hösten har kommit. Gulliga svampar och färgglada löv.
Sen så åt vi en mindre god lunch, bestående av blodpudding och potatisbullar. Att man fortfarande tillagar denna måltid!
Slutligen var det SO och kl 14 så var skoldagen slut. Sedan dess har jag fotat lite i trädgården, ätit och säckat framför TV:n. Ska snart se om jag kan påbörja en läxa och arbeta lite på min stickning.

Have a splendid evening, folks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0