20


©
Gula tulpaner -

Dag 20 – Din favoritidol och varför

Big surprise va! Men det skulle vara moraliskt fel att skriva någon annan än just Håkan Hellström. Pappa lyssnade mycket på hans skivor. Jag tyckte att de var bra men jag hade andra idoler. Men runt 2007-08 blev jag frälst. Och här är vi, 4 år senare.

Vad som är så speciellt med Håkan är hans sätt att uttrycka sig i sina texter. Han är mästare på att förmedla känslor. Folk må säga vad de vill om hans sångröst, men jag skulle inte vilja att han lät annorlunda. Han sjunger inte alls falskt. Håkan har lyckats behålla sitt sound genom åren utan att bli kommersiell och slätstruken. Hans musik funkar till alla humör. När man är glad, upprymd, nostalgisk, ledsen eller arg. Jag har sett honom live 3 gånger och det är lika magiskt varje gång. Förra året fick jag även träffa honom på skivsignering på Rock House. Han var lika trevlig som man förväntade sig trots att mötet blev ganska kort, det var ju många som skulle få skivan signerad. Den 4 juni ska jag se honom live igen, denna gång i Slottskogen.

För du är det finaste jag vet, när allt annat här är falskt och fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0