Ett efterlängtat sommarlov



Detta är en av dagarna vi kommer att minnas när vi tänker tillbaka på sommarlovet 2011. Dagen då jag gick ut 8an. Så här gick den till. Imorse åkte jag hem till Emilia och vi bakade jordgubbstårta med grädde och marängbotten som helt klart blev mest omtyckt av klassen. Våra mentorer pratade lite och det verkar tyvärr som att vi kommer få en hel del nya lärare. Sen var det gemensam avslutning med resten av skolan utomhus och där hölls det lite framträdanden och utdelningar av diplom. Bland annat en utmärkelse för utveckling och prestationer som två personer i varje årskurs (6-9) får. Så rektorn ropar upp en massa namn och plötsligt "Josefin (efternamn)"! Jag blev jätteförvånad och går upp på scenen där jag får ett diplom och en biobiljett. Jag är verkligen jätteglad. Sen sjöngs "Den blomstertid nu kommer" etc. Vi sa hej då till lärarna och sen åkte jag, Emma och Emilia till stan. Vi hade tänkt se nya Baksmällan men den gick inte just då så vi såg Kung Fu Panda 2 istället. Den var helt okej och stundvis ganska kul. Ikväll ska jag äta sushi och se på film med pappa.

/Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0