Babbel om JV och dylikt

Nej men om man skulle träffa lite Jehovas vittnen så där på morgonkvisten? Jag och två till var där i drygt 3,5 h idag. Behöver jag nämna att jag är jättetrött? Vi intervjuade två stycken och de var faktiskt väldigt trevliga. Inte alls så där maniska som vissa religiosa kan vara ibland. Vi fick närvara på deras gudstjänst som varade i 1,5 timme. Ja, det var lite segt. Men det är ganska fascinerande hur det kan finnas så mycket att prata om i Bibeln. Jag är inte ett dugg troende och tillhör absolut inte Jehovas vittnen. Men är ändå glad över att ha varit där och fått bort vissa fördomar. Nu kan man inte säga att de är särskilt objektiva när de pratar om sitt samfund, så det får tas med en nypa salt. Nåväl, jag hade egentligen tänkt träna step men jag är alldeles för trött. Och imorgon är det skola och på tisdag skall vi på Gymnasiemässan. Full rulle helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0