Känslorna faller fritt på midnattsgatorna








Igår skyndade jag mig in till stan efter skolan för att träffa Felicia. Vi tog en fika på Espresso House och strosade längs Avenyn innan vi tog 5:an bort till Liseberg. Efter 10 minuters velande mellan tre olika köpte jag äntligen en tygpåse med Håkan och "Det är så jag säger det". I love it! Vi satte oss på en bänk och pratade om roliga och mindre roliga saker innan vi åt frittar på Comics. När Foff frågade om det var möjligt att bara få pommes frites svarade kassakillen att "Det är absolut möjligt!". Då klockan blev fem var det dags för tre timmars väntan på favoriten. Man såg många bekanta ansikten i publikmassan. Och dessvärre en del flaskor med okänd substans och cigaretter som tändes och fimpades gång på gång. Men när klockan blev åtta och ridån drogs ner till tonerna av "Det här är min tid" var bekymren som bortblåsta. Resten var obeskrivligt. Jag är så lycklig när jag hör honom. Han spelade senaste skivan från början till slut och däremellan berättade han om hur han nästan blev påkörd av spårvagnen med sitt eget namn på. När vi i publiken lät som de 19 500 pers vi var sa Håkan lågmält "Jag tror jag måste byta byxor...". Extranumrerna drog igång och till Känn ingen sorg för mig Göteborg sprutades det konfetti. Kom igen Lena! fick alla att dansa. Ramlar, som är en mina favoriter, var som vanligt ett enda långt lyckorus. Nu kan du få mig så lätt spelades äntligen så som den ska med akustisk vers och hårda trumslag och skrik till refrängen. Men vackrast på hela kvällen var ändå sista låten: Det är så jag säger det. Den har han aldrig spelat på de tidigare fyra konserterna jag varit på så den har jag längtat efter. Och visst blev det en tår i ögat. Jag säger som jag sa på Rock House-signeringen för snart ett år sen. Håkan, du är världens bästa.


Kommentarer
Postat av: felicia

Frittar xD Haha, det var en underbar dag!

2011-09-17 @ 14:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0