Mon premier fois en France


Hej bildregn!
Sedan två dagar tillbaka är jag hemkommen från Frankrike. Jag har som bekant bott tillsammans med Emilia och hennes mosters familj i Toulouse en vecka. Åh vilken resa, helt otrolig. Vi har fått uppleva så mycket och höra så mycket franska, dock talar de i ljusets hastighet. Vi har cyklat iklädda randiga tröjor och basker längs kanalen, ätit croissanter med nutella till frukost, dansat till fransk musik, fått cirka tusen kindpussar, ätit gåslever, febrilt slått i franska ordboken, blivit jagade av franska pojkar, vandrat i Pyrenéerna, ätit rosa macarons vid fontänen, åkt Metro, spelat kort i åskväder, fått shortsbränna, strosat förbi crepes-stånd, tagit skydd på ett patisserie i ösregn etc etc etc, skulle kunna fortsätta hela kvällen. Detta har verkligen vart en av de bästa resor jag gjort och jag är så glad att jag fick göra den med Emilia. Efter att ha spenderat dygnet runt med dig i sju dagar är jag inte ett dugg less.
Igår började jag projekt "träna bort Toulouse-maten". Mon Dieu, livet är alldeles för gott ibland.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Underbart att ni har haft det så bra. man blir ju helt salig när man ser de olika fotona! Bra jobbat m att lyssna på så mycket 'snabb' franska och att våga tala själv.

Kan man få följa med nästa gång;-) skriver mamman

2012-04-16 @ 11:32:27
Postat av: felicia

Vilka fina bilder, gillar speciellt den med randiga tröjorna och baskern! ;) Ni verkar ha haft det helt superbra, man blir ju änna sugen på att åka dit! :)

2012-04-16 @ 18:37:15
URL: http://tarvligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0