Lovets början

Tänkte berätta om mina två senaste dygn här på planeten Jorden. Igår var det nationellt prov i svenska (uppsats) och jag skrev tills hjärnan lade av. Är själv inte så nöjd med resultatet men jag gjorde mitt bästa i alla fall. Sen belönades vi med Tosca på Göteborgsoperan. Hade aldrig vart på opera förut, kanske inte var min kopp te heller men en riktig upplevelse! Var himla flott. Nåväl, sedan begav jag mig tillsammans med Sofia och Emilia (Emma och Linnéa dumpades i Nordstan) på lite ärenden som inte bör nämnas med tanke på ett av mina största fans här. Vi gick in och vände på Starbucks, smockfullt. Så Espresso House på NK fick duga gott och väl för varsin latte. Sen for vi hem, jag med ett skofynd som jag kan visa upp mañana.
Idag, fredag. Sista skoldagen innan ett välförtjänt februarilov! Traskade till skolan med Morgonpasset i lurarna. Hade en uppfriskande fysiklektion, not. Därefter matteproblem, svenska och franska. Åt hamburgare (nej, handburgare!) till lunch i bamba för första gången på minst 5 år. Ja till och med hemkunskapsfröken ville inte missa denna festmåltid. Vi fick sluta tidigt och denna eftermiddag har jag varit med Emilia. Vi lånade böcker på bibblan, drack te och pratade, planerade lite på vår idrottslektion etc. Sen lekte jag masterchef och slängde ihop godaste tortillapizzan . Timbuktu var lika gullig som alltid hos Skavlan och nu avslutar jag kvällen med att slötitta på första Millenium-filmen med mor. Snart läggdags.

Kommentarer
Postat av: Emma C

Hej, nu är jag 16 år

2012-02-11 @ 00:24:30
URL: http://emmapemma.blogg.se/
Postat av: felicia

Fina bilder, låter som en bra start på lovet :)

2012-02-11 @ 11:24:14
URL: http://tarvligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0