Bokmässan 2011








Fredag. Skyndade från skolan in till stan för en eftermiddag på årets bokmässa! Sofie kom från Polhem och Foff var redan inne och stökade. Som vanligt var det fullt av kändisar! Blev ganska starstruck när jag såg en av mina idoler, Janne Josefsson. Vågade mig inte fram för att fråga om en bild, det får bli någon annan gång. Vi såg på Marcus Birro i stilig kostym som pratade om sin senaste bok. Foff köpte tre pocketar och när jag gjorde likadant på Piratförlaget så sprang vi nästan in i både Jan Guillou och Alex Schulman. Bland mina köp fanns en av Martina Haags böcker som jag fick signerad in person. Bredvid henne stod Katerina Janouch och Ann Söderlund. Jag och Foff tog bild med Martina och då passade Katerina också på att vara med, hehe. Sofie fick agera fotograf! Såg också de nya "pocketarna" som är typ hälften så små som vanliga. Efter tjugo minuters väntan dök äntligen Camilla Läckberg upp för sin signering. Egentligen var den främst för Super-Charlie, men jag hade med mig Fyrvaktaren. Camilla var jättesnygg i rosa, och förmodligen dyr, klänning och höga klackar. Jag berättade att jag läst alla hennes deckare denna sommar och hon svarade "Jaha, så du har plöjt hela högen". Hade egentligen tänkt be om en bild men med tanke på kön bakom mig kändes det inte riktigt läge. På vägen ut såg vi Henrik Schyffert & Fredrik Lindström och Arja Saijonmaa. Sen avslutades dagen med mat på Le Pain Francais. Jag vill dit nästa år igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0