Lilla stjärna

Min senast utlästa bok. Detta är en skräckroman som alla andra av John Ajvide Lindqvists böcker. Ett spädbarn hittas övergiven i skogen och tas hem av ett dysfunktionellt par. Flickan hålls gömd i källaren och paret inser snart att barnet inte är som det ska. Flickan är dock en fantastisk sångerska och på så sätt lyckas hon hamna i många olika musiksammanhang. Parallellt följer läsaren Teresa, som är i samma ålder. Hon blir mobbad i skolan och mår dåligt. När hon börjar skriva dikter på en hemsida träffar hon en viss "Bim" som kommer leda in henne på vägar hon aldrig kunnat ana..
Den här boken är seg, tråkig och inte särskilt läskig egentligen. Det är mest lite splatter här och där. Jag har svårt att se ett budskap. Att jag dessutom läser en annan av hans böcker som inte heller är särskilt bra gjorde inte läsupplevelsen bättre.
Nu skall jag skynda mig till bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0